Garantie & Voorwaarden

Bij GamePCopMaat.nl wordt elke game-pc met de hand gebouwd, getest en zorgvuldig verpakt. We willen dat je zonder zorgen kunt gamen, daarom hanteren we duidelijke en eerlijke garantievoorwaarden.

Deze pagina geeft in begrijpelijke taal weer hoe onze garantie werkt. Voor de volledige juridische details verwijzen we naar de Algemene Voorwaarden.


1. Garantie in het kort

  • 3 jaar hardwaregarantie op alle complete systemen.

  • 14 dagen vrijwillige retourtermijn onder voorwaarden (zie retourbeleid).

  • Gratis telefonische en e-mailondersteuning bij vragen en storingen.


2. Garantieduur

  • Op alle complete systemen van GamePCopMaat.nl geldt 3 jaar fabrieksgarantie op de hardware.

  • Voor sommige onderdelen kan een langere fabrieksgarantie gelden (bijv. op voeding of SSD). Als dit het geval is, proberen we deze langere garantie waar mogelijk aan jou door te geven.

  • Garantie gaat in op de datum van levering zoals vermeld op de factuur.


3. Wat valt onder garantie?

De garantie dekt materiaal- en fabricagefouten van de geleverde hardware, waaronder:

  • Processor, videokaart, moederbord, geheugen, opslag (SSD/HDD), voeding, behuizing.

  • Koeloplossingen (lucht of water) die door ons zijn opgebouwd.

  • Eventuele extra hardware die onderdeel is van de geleverde configuratie.

Bij een geldige garantieclaim:

  • Repareren wij het defecte onderdeel, of

  • Vervangen wij het onderdeel door een gelijkwaardig of beter model, of

  • Bieden we, in overleg, een passende alternatieve oplossing.

Dit gebeurt zonder arbeidskosten; eventuele materiaalkosten binnen garantie zijn voor onze rekening.


4. Wat valt niet onder garantie?

De volgende situaties vallen niet onder garantie:

  • Schade door val, stoot, vocht, brand, stroompieken of andere externe invloeden.

  • Schade door onjuist gebruik, verkeerde bekabeling of foutieve montage van extra onderdelen door de gebruiker.

  • Schade door overklokken, BIOS-modificaties of andere niet-standaard instellingen die stabiliteit of levensduur beïnvloeden.

  • Schade door virussen, malware of corrupte software.

  • Normale slijtage (bijv. ventilatoren die na lange tijd minder presteren).

  • Defecten aan randapparatuur van derden (monitor, toetsenbord, muis, headset, etc.) die niet door ons geleverd zijn.

Als na onderzoek blijkt dat het defect niet onder garantie valt, kunnen wij in overleg:

  • Een prijsopgave doen voor een betaalde reparatie, of

  • De computer ongerepareerd terugsturen.


5. Dead on Arrival (DOA) – direct defect bij ontvangst

Ontvang je een systeem dat direct bij ontvangst niet werkt of duidelijke defecten vertoont?

  • Meld dit binnen 48 uur na levering via e-mail of telefoon.

  • Maak indien mogelijk een korte beschrijving en foto of video van het probleem.

  • In geval van een bevestigde DOA zorgen wij voor een kosteloze reparatie of omruiling, volgens onze retourinstructies.


6. Hoe meld ik een storing of garantiegeval?

Volg bij voorkeur deze stappen:

  1. Check de basiszaken

    • Zit de stekker goed?

    • Staat de voeding op “I” i.p.v. “O”?

    • Zijn alle kabels (HDMI/DisplayPort, voeding GPU, etc.) juist aangesloten?

  2. Noteer wat er gebeurt

    • Gaat de computer wel/niet aan?

    • Krijg je beeld?

    • Zie je foutmeldingen of pieptonen?

  3. Neem contact op met ons

    • Via e-mail: info@gamepcopmaat.nl

    • Vermeld: naam, bestelnummer en een korte omschrijving van het probleem.

  4. Volg onze instructies

    • Vaak kunnen we via e-mail of telefoon al veel problemen oplossen.

    • Indien nodig vragen we je om de pc of een los onderdeel naar ons op te sturen.


7. Verzendkosten bij garantie

  • In de meeste gevallen betaal je zelf de verzendkosten naar ons.

  • Wij nemen de verzendkosten terug naar jou voor onze rekening als het een geldig garantiegeval is.

  • Bij DOA of bijzondere situaties kunnen wij hiervan afwijken; dit gaat altijd in overleg.


8. Software, licenties en data

  • We leveren systemen indien gewenst met vooraf geïnstalleerde Windows.

  • Softwarelicenties (zoals Windows-sleutels en geactiveerde programma’s) vallen in principe niet onder hardwaregarantie.

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van back-ups van persoonlijke bestanden.

  • GamePCOpMaat.nl is niet aansprakelijk voor dataverlies bij een defect of reparatie, hoe vervelend dat ook is. Indien mogelijk proberen we data te behouden, maar we kunnen dit niet garanderen.


9. Aansprakelijkheid in het kort

  • Wij zijn aansprakelijk voor gebreken die onder de wettelijke en contractuele garantie vallen.

  • Onze aansprakelijkheid is in principe beperkt tot het herstellen, vervangen of vergoeden van het betreffende product.

  • Indirecte schade (zoals gederfde winst, misgelopen toernooien, of andere gevolgschade) valt in de regel niet onder onze aansprakelijkheid, voor zover wettelijk toegestaan.

Voor de volledige juridische uitwerking verwijzen we naar de Algemene Voorwaarden.


10. Relatie met retourbeleid en algemene voorwaarden

  • Voor informatie over herroepingsrecht en vrijwillige retourtermijn: zie ons Retourbeleid.

  • Voor alle overige rechten en plichten, zowel voor jou als voor ons, gelden de Algemene Voorwaarden van GamePCopMaat.nl.


11. Contact

Heb je een vraag over garantie of twijfel je of een probleem onder de garantie valt?

We denken graag met je mee en zoeken altijd naar een eerlijke en praktische oplossing.